Lamellen en kleuren voor buitenjaloezieën

Het aluminium bandmateriaal waarvan de buitenjaloezielamel wordt gemaakt wordt ook van een natlakkleuring voorzien, net als bij rolluiklamellen en roldeurlamellen.

Er zijn maximaal 16 standaard kleuren verkrijgbaar op de meest exclusieve lamel de CDL, waar onder de geborstelde uitvoeringen met een kleine meerprijs. Tegen een aanzienlijke meerprijs kan de lamel op aanvraag in elke kleur naar keuze worden geproduceerd. Ook de populaire kleuren Ral 9005 (zwart) en Ral 7039 (Quarzgrau) behoren sinds kort tot de mogelijkheden (GL80, ZL81 & DBL85).

In totaal heeft ROMA 9 lameltypen. Deze hebben de volgende typeaanduiding: FL60, GL60, FL80, GL80, FL100, DBL70, DBL85, ZL81 en de CDL70.

De eerste 5 zijn instapuitvoeringen. Deze bestaan al zo lang als de buitenjaloezie bestaat. Vanaf de DBL, ZL81 en CDL zitten we in de meer geavanceerde uitvoeringen, die beter sluiten, meer windstabiel zijn en ons paradepaard de CDL70 heeft zelfs een optilbeveiliging. Deze lamel is uniek op jaloezie-gebied. Door een totaal andere techniek Het systeem is 100 % zichtdicht. Dit was tot voor kort alleen mogelijk met een bijna onbetaalbaar systeem. Dit systeem kent een meerprijs van 10 % t.o.v. de DBL en heeft ook nog een optilbeveiliging. Hiermee komt deze jaloezie wel erg dicht bij een rolluik.

Daar de vlakke lamellen bij de geleidersystemen vaak problemen geven, leveren wij deze alleen nog uit met een staaldraad geleiding.

Een staaldraadgeleiding is een esthetische oplossing, geen kwaliteitsoplossing. Het pakket maakt meer lawaai en kan minder hoog doordat het staaldraad bij grotere hoogte het gevaar heeft dat het pakket bij wind het kozijn raakt.

Aluminiumband

Een brede aluminium band gaat door een bad met voorbehandeling en door een verfbad. Aan het einde is de lak droog en wordt de brede band in stroken gesneden en deze rollen liggen bij ons in het magazijn. Elke lamel heeft zijn eigen rolbreedte.

De snijkanten van de buitenjaloezielamel zijn standaard niet gelakt! Dit is een aandachtspunt bij de keuze van een lamel. Bij een gekraalde lamel, wordt deze snijkant zo gerold, dat de snijkant niet of nauwelijks wordt belast met druppelvorming. De verontreinigingen op de lamel worden er door regen afgespoeld en hangen als laatste aan de rand van de buitenjaloezielamel. Hier kunnen chemicaliën inwerken op het aluminium.

Vlakke lamellen

Bij een vlakke zilveren lamel is dit blank aluminium. Bij donkere vlakke lamellen wordt deze snijkant wel gelakt. Kleur is dus wel degelijk belangrijk bij kwaliteit. Ons advies is eigenlijk altijd bij rolluiklamellen en roldeurlamellen: zilver. Daar aluminium een zilverenkleur heeft, vallen beschadigingen niet of minder op.

Een donkere kleur is hier een ramp. Iedereen weet, dat je op een zwarte auto alles ziet. Zou je deze op elkaar stapelen, iets wat een rolluik of roldeurlamel elke dag ondergaat, zou de auto’s er naar korte tijd niet uitzien. Nu zijn deze ook niet gemaakt om op te stapelen. De buitenjaloezie wel, dus hier minder of geen zorgen. Het kleuren van de kast / koof, geleiders en onderlijst gebeurd weer door een poedercoatproces.

Vind een verkooppunt bij in de buurt

Voer uw postcode in en selecteer een straal om de dichtstbijzijnde dealer te vinden

Meer zien of mogelijk geïnteresseerd? Laat van u horen!